DEN HAAG - De problemen bij de Belastingdienst zijn niet onopgemerkt gebleven door de Nationale ombudsman. Die kreeg afgelopen jaar 3283 boze brieven en mails binnen over de fiscus, een record. „Nog nooit heeft de Nationale ombudsman zoveel klachten gekregen over één instantie.”
Het totaal aantal klachten dat ombudsman Alex Brenninkmeijer bereikte, is met 9,3 procent afgenomen ten opzichte van 2006. Hij kreeg schriftelijk 13.242 klachten binnen en beantwoordde 24.271 telefonische vragen. Ruim vier vijfde van de onderzochte klachten bleek (deels) gegrond. Dat staat in het woensdag gepubliceerde jaarverslag over 2007.
Brenninkmeijer schrijft de daling van klachten onder meer toe aan de uitkeringsinstantie UWV en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Beide organisaties leverden vorig jaar fors minder klachten op dan in 2006. De ombudsman noemt dat een gevolg van nieuwe werkwijzen, waarbij goed contact met de klant meer centraal is komen te staan. Een probleem van de Belastingdienst is juist de slechte bereikbaarheid.
Brenninkmeijer merkt op dat de klachten die hem bereiken steeds gecompliceerder worden en vaak diverse overheidsinstanties tegelijk raken.
vrijdag 21 maart 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.
Een reactie posten